Ce mottou îți place mai mult?

În 25 octombrie / Răzvan a răspuns:  Cazi de 7 ori te ridici de 8.

În 25 Octombrie 2010/ Noname a răspuns: Sunt mai multe motto-uri, dupa care incerc sa ma ghidez:
Respecta si vei fi respectat!”
Tot raul e spre bine!”
Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!”
Nimic nu e intamplator.”
Nu judeca! Niciodata nu se stie, cand ti se va intampla si tie.”
Totul sau nimic!”
Lucrurile cele mai frumoase se intampla, cand te astepti cel mai putin.”
Niciodata sa nu spui niciodata!”
Daca, cauti oameni fara defecte, nu vei avea prieteni niciodata!”

Si ca o gustare de final:
„Ai grija de gandurile tale, pentru ca se vor transforma in vorbe!
Ai grija de vorbele tale, pentru ca se vor transforma in fapte!
Ai grija de faptele tale, pentru ca se vor transforma in obiceiuri!
Ai grija de obiceiurile tale, pentru ca  se vor modifica caracterul tau!
Ai grija de caracterul tau, pentru ca el iti va influenta toata viata!”

 În 25 Octombrie 2010/ Libelle a răspuns: Nu conteaza anii din viata ta…ci viata din anii tai

Sursa:

https://www.tpu.ro/adolescenti/care-este-pentru-voi-cel-mai-potrivit-motto-al-vietii-d/

 

 

Visits:435
Today: 3

Lacrimi şi stropi de rouă

Când lacrimile curg alene
Din sufletu-mi înduioşat,
Aud un fâlfâit de pene
Căci îngerul m-a mângâiat.

Când stropi de rouă port în suflet
Şi îngerului m-am rugat,
Din flori făcut-am un buchet
Şi Dumnezeu m-a mângâiat.

Cu îngerul ce mă veghează
Aş vrea să fiu prieten bun,
Doamne binecuvântează
Acest început de drum.

E drumul către mântuire
Ce presărat este cu spini,
Dar ştiu că a mea durere,
Numai tu Doamne mi-o alini.

                         Versuri, Eleonora Antonia MIHAI

Visits:327
Today: 0

Usturoiul combate obezitatea

Pe întreaga rețea de net circulă sute și sute de diete,pretențioase și sofisticate,care au un numitor comun-combaterea obezității.Cercetările cele mai recente arată că usturoiul are capacitatea unică de a preveni și de a trata o serie de factori strîns legați de afecțiunile cardiovasculare.

În cazul bolnavilor cardiaci,care erau și supraponderali,cura cu usturoi a fost eficientă și în profilaxia obezității.”Grăsuții” au urmat un regim simplu:

seara,înainte de culcare,au consumat cîte doi-trei căței de usturoi.

Cina lor a fost alcătuită din salate proaspete cu legume și carne de pasăre,fiartă sau gătită la cuptor.În trei luni,cura cu usturoi i-a ajutat să topească între OPT și zece kilograme.

O altă cură de slăbire a asociat usturoiul cu orezul.

Subiecții care au vrut să slăbească,au înghițit dimineața boabe de orez crud și cîte un cățel de usturoi.În prima zi,un bob,a doua zi-două boabe,numărul acestora a crescut pînă la 15.

Din a 16-a zi,numărul boabelor a scăzut cu cîte unul în fiecare zi,iar la sfîrșitul lunii s-a ajuns la un bob.

În tot acest interval s-a înghițit și cîte un cățel de usturoi.

După 5-6 luni,s-a observat o pierdere în greutate cu circa 17 kilograme.Pentru a evita mirosul neplăcut al usturoiului,acesta poate fi înlocuit cu pastile de usturoi.

https://iulianpalitu.wordpress.com/2012/09/04/usturoiul-combate-obezitatea/

 

 

Visits:421
Today: 0

VINDECAREA UNUI DUHOVNIC BĂTRÂN

Sfinţii Rafail, Nicolae şi Irina vindecă un duhovnic bătrân și, smeriți, îi cer binecuvântare

De curând mi-a povestit un călugăr minunea întâmplată cu duhovnicul lui. Bătrânul avea cancer şi era foarte bolnav. A stat mult timp prin spitale făcând şi chimioterapie. După un timp a fost adus acasă la fratele lui. Într-o noapte a avut un vis: A văzut că se afla în salonul unde stătuse pe când făcuse tratamentul în spital. Şi fiind el bolnav şi în dureri, a văzut că se deschide uşa şi intră trei persoane apropiindu-se de el. S-au prezentat în faţa lui şi au spus:

– Eu sunt Rafail.

– Eu sunt Nicolae.

– Eu sunt Irina. Şi suntem din Mitilini.

Atunci el le-a zis:

– Sunteţi Sfinţii Rafail, Nicolae şi Irina?

– Da, au răspuns ei, şi am venit să-ţi spunem că peste câteva zile te vei face bine.

– Vă rog să mă binecuvântaţi sfinţilor, le-a zis duhovnicul plecându-se în faţa lor.

După ce l-au binecuvântat toţi, au zis către el:

– Te rugăm să ne binecuvântezi şi sfinţia ta.

– Dar eu sunt un om păcătos şi plin de neputinţe.

– Nu uita că ai darul preoţiei şi te rugăm să ne binecuvântezi!

Atunci duhovnicul i-a binecuvântat, făcând ascultare. După care s-au făcut nevăzuţi.

Şi într-adevăr după câteva zile duhovnicul s-a făcut sănătos. Mi-a zis călugărul că acum este sănătos şi plin de viaţă pentru vârsta lui de peste optzeci de ani.

(Monah Pimen Vlad, Povestiri duhovniceşti, vol. II, Editura Axa, Botoşani, 2013,  pp. 93-94)

Citește alte articole despre: asemenea minune, a visa, ajutorul sfinţilor, dorinta de vindecare, binecuvântare, acoperamant duhovnicesc, a face ascultare

 

Sursa  https://doxologia.ro/minuni-vindecari-vedenii/sfintii-rafail-nicolae-irina-vindeca-un-duhovnic-batran-

 

Visits:321
Today: 0

PROVERBE

 din înțelepciunea poporului român

* A ales până a cules.
* Adună argint la tinerețe, ca să ai aur la bătrânețe.
* Adevărul e mai scump decât aurul.

* Bani albi pentru zile negre.                    *
* Bagă-ți mințile în cap.
* Bărbatul este cheia casei.

* Cască ochii la tocmeală, iar nu după ce te înșeală.
* Capul face, capul trage.
* Casa nemăturată musafirii așteaptă.

* Deal cu deal se întâlnește, dar om cu om.
* D-aia n-are ursul coadă și vulpea d-abia o duce.
* De bătrân nu râde, pentru că ai să fii și tu.

* E mai bine să întrebi de două ori decât să greșești o dată.
* E om frumos, dar năravul îl strică.
* E ușor a fi bogat, dar greu a fi fericit.

* Face haz de necaz.
* Fă bine și așteaptă rău.
* Fiecare pasăre își iubește cuibul.

* Gura taie mai mult decât sabia.
* Gândește de azi ce vei mânca mâine.
* Graba strică treaba.

Visits:390
Today: 0

Efectele practicării jocului de şah asupra activităţii intelectuale

Fostul mare campion mondial, Garry Kasparov, afirma recent, într-un interviu, că în New York se alocă 3-4 milioane de dolari anual pentru dezvoltarea şahului în şcolile de cultură generală şi s-a constatat că sportul minţii îmbunătăţeşte mult procesul învăţământului.

Marele maestru basarabean Viorel Bologan aprecia, într-un interviu din 2007, că „experienţa pozitivă a programului general-obligatoriu de predare a şahului în şcoli, în ţări ca Franţa, SUA, Rusia, Spania, Islanda, China avansează spre extinderea acestui fenomen în lumea întreagă. S-a constatat ştiinţific că, acei copii care practică şahul, au succese mari la învăţătură şi manifestă un interes sporit faţă de procesul cognitiv.

Şahul cultivă iniţiativa, gândirea logică şi analitică, dezvăluie forţa imaginaţiei.“

(Sursa: Sport Plus, Timpul)

Se poate juca şah în „pridvorul“ Bisericii?

Calităţile de bun jucător de şah se dobândesc prin antrenament şi dăruire.

Un mare jucător de şah nu foloseşte niciodată mutări spontane şi poate anticipa următoarele 3-5 mutări ale adversarului. Minţile sclipitoare au putut găsi însă soluţii de excepţie, care au uimit până la aplauze elita şahului mondial. Un astfel de episod s-a întâmplat în meciul Fischer-Spasski, amintit mai sus, când, la finalul partidei a 6-a, Spasski şi-a aplaudat adversarul pentru maniera genială în care a câştigat-o.

Intelectul este un dar al lui Dumnezeu, care trebuie cultivat pentru mântuirea personală şi a semenilor. Îmbunătăţirea considerabilă a memoriei, creşterea forţei de calcul şi sinteză, ca efecte pe care practicarea şahului le are asupra cortexului uman, ne fac să credem că orice creştin ortodox convins poate practica sportul minţii, cu dreaptă socoteală, pentru uimitoarea lui frumuseţe şi pentru ridicarea performanţei intelectuale.

Legenda spune că sfârşitul partidei, reintroducerea figurilor în tabla de şah şi închiderea acesteia vrea să ne amintească faptul că toate au un sfârşit în această lume. Rămâne să contemplăm frumuseţea din toate, despre care Dostoievski spunea că va salva lumea şi care este o oglindă a Împărăţiei lui Dumnezeu.

(Sursa: www. adriangeorgescu.ro)

 

 

Ovidiuraul Vasiliu, 06 Martie 2008

Sursa: http://ziarullumina.ro/jocul-de-sah-si-puterea-de-calcul-a-creierului-uman-60687.html

Visits:386
Today: 1

FINALA 2018, CĂLIMĂNEȘTI

Campionatele Naţionale Individuale pentru copii, juniori şi tineret (grupele de vârstă 8-20 ani) la şah clasic, șah rapid, blitz şi dezlegări,

au avut loc la Călimăneşti-Căciulata între 26 martie – 6 aprilie 2018 în organizarea competentă a doamnei Elena Cristian – Organizator Internaţional, cu bogată experienţă în organizarea turneelor pentru juniori. S-au jucat 9 runde.

Clubul Sportiv Mediator a fost reprezentat de un lot de 10 sportivi cu următoarele   rezultate:

         Gr. B10 – 118 participanți la șah rapid, 99 la șah clasic și 92 la dezlegări.

 Onică Victor Dominic – Locul 12 -13, cu 22 de puncte/30 posibile, la dezlegări. La șah  clasic, cu 5 puncte, a ocupat locul 38.

 Chiu Vlad – la șah rapid, cu 5,5 puncte, a ocupat locul 27; la șah clasic, cu 5,5 puncte, a ocupat locul 27.

 Stângă Daniel – Locul 16, cu 20 puncte/30 posibile, la dezlegări.

 Mocan Dragoș – Locul 36, cu 15 puncte/30 posibile, dezlegări.

Gr. B12 – 100 participanți

Mocan Radu la șah clasic cu 5 puncte, a ocupat locul 41.

Grosu Tudor la șah clasic cu 3 puncte, a ocupat locul 83.

Gr. F12 – (42 participante), Mașcaș  Teodora – la șah clasic cu 4 puncte, a ocupat locul 28.

Gr. B14 – (62 participanți), Anton Claudiu – la șah clasic cu 5,5 puncte,

a ocupat locul 20.

Gr. F14 – (32 participante), Iarca Irina – la șah clasic cu 4 puncte, a ocupat locul 19.

Gr. B18 – (29 participanți), Carașca Bogdan și Carașca Andrei.

Domnul Ioan Mărășescu, maestru internațional și directorul Clubului Sportiv Medicina Timișoara, a făcut pregătirea la adversar la grupele de vârstă 10-14 ani. Sportivii au beneficiat la momentul potrivit de sfaturi utile despre aplicarea cunoștințelor teoretice în desfășurarea partidei de șah și au fost încurajați în momentele critice. Cu această ocazie îi mulțumim.

Desigur că analiza partidelor fiecărui sportiv era făcută imediat după terminarea lor, de către prof. Narcisa Mihai, având la dispoziție calculatorul și videoproiectorul.

Cu mici excepții, noi suntem foarte mulțumiți de rezultatele obținute în această finală de sportivii noștri, care au avut partide mult mai bine jucate calitativ față de anul trecut. Obiectivul a fost atins conform antrenamentelor, care datorită domnului maestru internațional, Ioan Mărășescu au crescut în intensitate și mai ales sportivii noștri iubesc clipa când le este înmânată tema pentru acasă.

Mulțumim sincer părinților pentru simpatia care ne-o arată. Îi rugăm să aibă încredere că succesul se află pe drumul parcurs de noi în echipă *antrenori & copii & părinți, un drum pe care îl urcăm împreună încet și sigur, călăuziți de  cele două proverbe spaniole:

Mama succesului e hărnicia.
Lenea este calea spre sărăcia.                   

Sursa: http://proverbe.citatepedia.ro

 

               Pagină  realizată de Eleonora și Partenie Mihai, antrenori la C.S. Mediator

Visits:422
Today: 1

„Efectul Mozart”: muzica pe care o poți asculta când înveți la matematică

 Sursa: http://www.anidescoala.ro Scris de Anca pe 25 ianuarie 2016

Muzica stimulează diferite părţi ale creierului şi s-a dovedit prin studii şi cercetări că îmbunătăţeşte performanţele intelectuale în multe aspecte – vorbire, memorie, procesul de învăţare, viteza de gândire şi aşa mai departe. Care este însă cea mai potrivită muzică pe care să o asculţi atunci când înveţi?

Cercetătorii fenomenului ar recomanda diferite stiluri muzicale în funcţie de efectele pe care îţi doreşti să le obţii în timp ce studiezi, însă muzica lui Mozart este una dintre cele mai potrivite. Aşa a apărut, în 1993, efectul Mozart.

Atunci, doi cercetători, Gordon Shaw şi Frances Rauscher, au făcut publice rezultatele unui studiu pe care l-au făcut care arată care este legătura dintre muzică şi performanţă. De atunci, efectul Mozart a devenit tot mai popular.

Care este de fapt relaţia dintre creier şi Mozart? Shaw are o teorie prin care susţine că neuronii funcţionează pe anumite modele. Atunci, cineva a implementat modelul matematic al cercetătorului pe un program de calculator. Rezultatul a fost o continuă schimbare a modelului, care generează sunete asemănătoare muzicii lui Mozart. Shaw a ajuns la concluzia că muzica lui Wolfgang Amadeus Mozart stimulează raţionamentul spaţio-temporal. Drept urmare, aceasta este cea mai potrivită muzică pe care o poţi asculta atunci când înveţi pentru geometrie, matematică şi fizică.

Eficiența muzicii lui Mozart asupra rezultatele şcolare a fost dovedită şi printr-un experiment. Gordon Shaw şi Frances Rauscher au format trei grupuri de elevi şi au studiat apoi rezultatele demersului lor. Una dintre grupe a ascultat Mozart, alt grup a ascultat muzica de relaxare și cel de-al treilea nu a ascultat numic. Cele mai bune rezultate le-au obţinut elevii care au ascultat Mozart.

 

Visits:380
Today: 0

DE CE ADUCEM COPIII LA ȘAH

PLEDOARIE  PENTRU  ȘAH …

”Niciodată n-am jucat șah pentru bani. Întodeauna șahul a reprezentat pentru mine un divertisment plăcut.
Și nu numai pentru mine. Să-i recunoaștem meritele și să-i exprimăm mulțumirile noastre acestui rege al jocurilor.
Lupta în șah nu vizează câștigul material, ci este o chestiune de onoare.

Șahul rămâne jocul filosofilor.
Învățați-i să joace șah pe potentații acestei lumi și vă veți convinge că răul va pierde teren în favoarea moralității și frumosului”

Paul Morphy

De ce aducem copiii la șah?
Răspunsul la întrebarea aceasta este unul destul de simplu: copiii sunt aduși la șah în primul rând pentru că părinții doresc ca aceștia să își dezvolte anumite abilități. Nu toți vin direct cu gândul că vor scoate campioni la șah din ei, chiar destul de puțini părinți se așteaptă la asta în momentul în care se prezintă la primele ședințe de șah. Cu toții doresc să învețe copiii lor să joace șah, pentru dezvoltarea gândirii, a memoriei, a puterii de concentrare, pentru a deveni mai disciplinați.

Ceea ce nu știu foarte mulți părinți este că aceste abilități nu vin o dată cu învățarea deplasării pieselor pe tabla de șah. Mulți cred că gata, a învățat să mute piesele, a făcut șah o lună – două, am bifat această activitate de pe listă, acum copilul meu este dezvoltat armonios și îl pot duce să practice și sporturi adevărate, să facă pian sau alte activități.

Din păcate nu este așa, șahul nu este ca o baghetă magică, care în scurt timp transformă copiii în niște copii disciplinați și cu o gândire strategică, analitică, cu putere de concentrare și o memorie excelentă. Șahul face aceste minuni dar în timp. Sunt procese de durată, practicând șahul ajung să aibă astfel de abilități.

Mulți părinți zic păi bine, a învățat să mute piesele, e ok, jucăm acasă. Da, este bine să se joace acasă. Dar pentru dezvoltarea acestei gândiri strategice, analitice, este nevoie de antrenamente, antrenamentele nu sunt compuse doar din joc. Acolo se fac exerciții, lecții de strategie, deschideri, finaluri. Copilul este învățat cum să gândească, este ghidat ca mintea lui să dezvolte aceste abilități. Ajută și jocul acasă, dar dublat de eforturile de la antrenamente.

Până când trebuie practicat șahul? Până când se poate. Cu cât este practicat un timp mai îndelungat, de ordinul anilor, cu atât este mai bine pentru copil.

Nu trebuie neapărat să facă performanță la acest sport. Nu toți copiii inteligenți fac performanță. De multe ori oamenii asociază inteligența cu performanța în șah. Da, este necesar ca un copil să aibă o inteligență peste medie ca să facă performanță în șah, dar asta nu înseamnă că toți copiii cu inteligența peste medie pot face performanță în șah.

Pentru asta este nevoie de talent, de anumite calități pe care le poate avea copilul. Sunt foarte mulți copii foarte inteligenți care nu sunt și talentați la șah. Au alte talente, alte vocații. Prin intermediul șahului ei își pot dezvolta însă gândirea, lucru care îi poate ajuta la toate activitățile pe care le întreprind, la școală și în celelalte pasiuni pe care le au.

Sursa: http://www.csudesahbucuresti.ro/de-ce-ne-aducem-copiii-la-sah/  Published by

Pagină realizată de Eleonora și Partenie MIHAI, antrenori la C.S. Mediator,
publicată în periodicul Vatră Nouă al comunității din Giarmata Vii.
Redactor șef, preotul paroh Vasile Suciu.

Visits:403
Today: 0

Glume despre școală

Poţi să ai o zi cu zâmbetul pe buze citind câteva glume cu elevi şi profesori, inspirate din anii de şcoală.

  1. La oră , se vorbeşte despre istora Americii. Profesorul îi întreabă pe elevi de ce anul 1809 este important în istoria americanilor.
    Mihăiţă răspunde: Este anul în care s-a născut Abraham Lincoln.
    Profesorul trece mai departe şi îi întreabă pe elevi ce s-a întâmplat în anul 1819.
    Deodată Mihăiţă se ridică în picioare şi spune: În 1819 Abraham Lincoln a împlinit 10 ani.
  2. Profesorul îi verifică tema lui Matei şi îi spune acestuia. Matei, recunoaşte! Te-a ajutat tatăl tău să îţi faci tema, nu-i aşa?
    Matei îi răspunde imediat: Nu, domnule profesor. A făcut-o singur!
  3. 3. Elevul (la telefon). Fiul meu are febră mare şi se simte foarte rău. Nu poate să vină astăzi la școală.
    Profesoul: Cu cine vorbesc?
    Elevul: Cu tatăl meu!
  4. 4. Copilul: Nu pot să merg la şcoală astăzi.
    Tatăl: De ce, ce s-a întâmplat?
    Copilul: Nu mă simt bine.
    Tatăl: Cum adică?
    Copilul: Nu mă simt bine la şcoală.

Profesorul: De ce ai întârziat?
Elevul: Din cauza indicatoarelor de pe şosea.
Profesorul: Ce fel de indicatoare?
Elevul: Cele care atenţionau că este şcoală în apropiere şi trebuie redusă viteză.

 

  1. Andrei: Domnule professor, vreu să vă întreb ceva.
    Profesorul: Sigur, Andrei, întreabă-mă orice vrei să ştii.
    Andrei: Domnule profesor, dumneavoastră aveţi obiceiul să pedepsiţi elevii pentru lucrurile pe care nu le-au făcut?
    Profesorul: Nu, Andrei. De ce aş face aşa ceva?
    Andrei: Vă mulţumesc, domnule profesor. M-am liniştit acum.  Nu mi-am făcut temele.

Sursa : internet

Visits:493
Today: 0