Cum să ne pregătim pentru competiții

ÎNAINTE DE TURNEU

1.Exerciții tactice: Consider că exercițiile tactice sunt, poate, cel mai bun lucru la care se poate antrena un jucător înainte de un turneu (sau în general). De obicei, încerc să rezolv zilnic probleme tactice (probleme de mat, motive tactice, probleme scurte de finaluri) timp de 20-30 minute.

Cam cu o săptămână înainte de turneu, încerc de obicei să dublez timpul pe care-l aloc rezolvării de exerciții tactice. Spraggett pe interesantul lui site web recomandă efectuarea de măcar doua ore de antrenament tactice înainte de turnee. Așa că efectuați exerciții tactice înainte de turneu.

  1. Condiția fizică: Marele Botvinnik a fost unul dintre primii maeștrii care a inclus în mod obișnuit exercițiile fizice ca parte a pregătirii sale șahiste…). Exercițiile fizice sunt benefice pentru un jucător de șah din mai multe puncte de vedere. În primul rând, măresc nivelul de sânge și de oxigen in creier. În al doilea rând, corpul dumneavoastră va putea să suporte stresul mai eficient, cu mai multe condiționări. În al treilea rând, îmbunătățirea rezistenței este importantă în mod special pentru jucătorul de șah.
  2. Odihna Odihna potrivită este necesară pemtru minte și pentru corp ca să funcționeze cel mai eficient. În plus față de numărul de ore de somn de care corpul are nevoie, regularitatea în numărul de ore de somn este de asemenea importantă înainte de un turneu. Încercați să adormiți și să vă treziți la aceleași ore în mod regulat înainte de un turneu. Oferiți-i corpului dumneavoastră cam o săptămână ca să se ajusteze la orele de somn (daca diferă față de programul obișnuit).

4.Deschideri: Mulți jucători studiază deschiderile mult prea mult (și eu fac la fel). Totuși, înainte de un concurs, ar putea fi o idee bună să știi ce deschideri vei juca înainte de concurs.

  1. Gândiți în perspectivă: Poate ultimul sfat pe care pot să-l dau este cel pe care mi l-a dat un prieten (care se întâmplă să fie și maestru la șah): ” Până la urmă, este doar un joc. Distrează-te! Vei juca mai bine! De asemenea, ține minte, poți fi serios și să te distrezi în același timp! Este mult mai bine decât alternativa, să fi serios și să nu te distrezi”.
  2. Dieta: Asigurați-vă că mâncați în lungile zile de concurs. Un stomac gol poate distrage concentrarea de la partidă. Dar nici să mâncați ca un porc nu se face! Am văzut un tip mâncând o pizza mare între runde la World Open. Nu știu ce rezultate a avut, dar sunt sigur că acea pizza nu l-a ajutat.

CONCLUZIE: V-am oferit câteva recomandări obișnuite cu privire la modalități de pregătire pentru turnee. Ați observat probabil faptul că, câteva din recomandările mele implică aspectul condiției fizice în șah.

Sursa: (traducere de pe siteul Bryan’s Chess World) Posted by adrianstanca2009 pe Aprilie 20, 2009 Site: www. sahcuceausescu   

Lasă un răspuns